Veiedag nummer tre.

Veiedag nummer tre var på fredag, jeg var klar over at jeg hadde mistet litt kontrollen igjen denne uken, dette fordi jeg ikke har følt meg bra, og slitt litt med å holde på å overspise, jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle gjøre det, så det har blitt litt mer godteri enn jeg planla. Men samtidig har jeg ligget under det jeg skal ha av KCAL hele uken, så da er det greit på en måte likevel.

Denne uken var det ikke ned mer enn 0.3 kilo, men det er 0.3 kilo mer enn jeg har gjort tidligere, så jeg er på en måte fornøyd med dette.

Veiedag nr en:  95.4 Kilo.
Veiedag nr to.: 94.1 Kilo.
Veiedag nr tre: 93.8 kilo.
Denne uken: - 0.3 Kilo.
Tilsammen -1.6 kilo.

Jeg har endelig kommet meg nedover litt, og funnet litt mer ro i forhold til slankingen min, det har vært en høst med mye trøstespising, så det å kunne se nedgang selv om den ikke er så stor enda.

 

Ukes mål 1: Under 95 kg -> Nådd!
Ukes mål 2: Under 94 kilo -> Nådd!
Ukes mål 3 for neste fredag: Under 93.5 kilo!

Jeg har bestemt meg for å sette meg mål for hver uke, for å ha litt mer å motivere meg til.

Del mål en er under 90 kg før jul -> 3.8 kilo igjen!

Jeg håper jeg skal nå målene mine, men da må jeg også komme meg i form igjen, nå er jeg forkjølet for sikkert hundrede gang denne høsten, så nå håper jeg at jeg skal dra meg til igjen etterhvert. Men nå i første omgang er det å nå ukesmålene mine som er viktig for meg. Så denne uken skal jeg ned minimum 0.4 kilo, minusen er at vekta mi gikk i tusenknas så jeg ikke får brukt lifesum noe denne uken, så da håper jeg at jeg får komme i gang fra neste uke av med det igjen, men skal prøve å spise sunnest mulig denne uken likevel da.

Håper dere heier på meg, for det trenger jeg absolutt!

Veiedag nummer to - Sjokkerende tall!

Jeg var kjempe spent på veiedagen på fredag, siden jeg hadde klart å vært veldig flink med maten og faktisk klart å holde meg unna brus, og det meste av godteri, jeg både gruet og gledet meg til å veie meg, for jeg var så usikker på om jeg faktisk hadde klart å gå ned i vekt. Sjokket ble relativt stort da jeg gikk på vekten og jeg hadde nådd første målet mitt. Jeg hadde som mål å gå ned under 95 kilo denne uken, så se hvordan det gikk:

Veiedag 1: 95.4
Veiedag 2: 94.1 -1.3

(bildet er fra we<3it)

Jeg er kjempe fornøyd og gleder meg allerede til neste veiedag, endelig klart å komme i gang, og nå skal jeg virkelig gi alt. målet mitt er å komme meg under 90 kilo før jul. Jeg gleder meg til å faktisk få dette til, etter mange måneder med problemer og hvor jeg har slitt med veldig mye, det er deilig å være i gang igjen etter så lenge. 

Denne uken har jeg gjort følgende for å klare det målet jeg satt meg:
* Spist minimalt med godteri, og alt jeg har spist har blitt lagt inni lifesum.
* Drukket smoothie til Frokost nesten hverdag.
* Spist mer egg, grønnsaker og salat.
* Holdet meg til en porsjon med middag.

Jeg føler jeg endelig har funnet en måte å klare dette på, nå gleder jeg meg til å faktisk klare det!

Den uken som kommer håper jeg på at jeg klarer å komme i gang med treningen også, siden det ble litt liten tid til det den uken som gikk. Nå gleder jeg meg til å forsette det sunne livet den neste uken, og se hvordan det går, målet er under 94 kilo!

Den første veiedagen - igjen.

Denne dagen har kommet flere ganger, jeg starter hele tiden på nytt, og klarer ikke å komme i gang, jeg holder meg to dager, så sprekker jeg mer enn jeg noen gang har gjort. Nå er jeg inne i den vondeste sirkelen av de alle, jeg spiser godteri uten å egentlig ha lyst på godteri, jeg drikker brus uten at jeg faktisk har lyst på godteri. Jeg bare begynner å spise, så klarer jeg rett og slett ikke å stoppe. Jeg sier til meg selv at nå er det nok, men sprekker før det er gått fem minutter, jeg eier ikke selvkontroll lengre, og dette begynner å tære på humøret.

Så i dag har jeg bestemt meg, nok en gang for å starte på nytt igjen, jeg SKAL klare å komme meg ovenpå igjen, jeg SKAL komme i gang med vektnedgangen denne gangen, og jeg SKAL ikke gi meg. Motivasjonen er ikke helt på plass lengre, men jeg skal klare å finne den igjen denne gangen her også.

Veiedagen i dag ga meg ett lite puff i rumpa, jeg har ligget rett over 95 kilo en evighet nå, og jeg har bestemt meg for at jeg SKAL ned under 95 kg før neste uke.

Veiedag #1: 95.4 kg.

Fra og med nå skal jeg veie meg en gang i uken, det SKAL være fredager, jeg skal oppdatere dere uansett om det er minus eller pluss, og jeg SKAL komme meg ned en del fremmover.

Den neste uken skal jeg prøve å spise sunnere, jeg skal spise minimum disse måltidene: Frokost, seneste klokken halv ni på jobb, eller tidligest kvart på åtte, kvart over ti mellommåltid på jobb, halv ett er det lunsj, tre er det mellom måltid nummer to, (vist jeg er på jobb er det frukt måltid), middag i halv fem, fem tiden, og kveldsmat i sju tiden.

Forslag til måltider:

  • Frokost: riskake med forskjellig pålegg, grønnsaker, frukt, eggerøre, havregrøt, eller smhootie
  • Mellom måltid: Lime kesam, nøtter, bær, eller noe frukt.
  • Lunsj: Riskaker med forskjellige pålegg, grønnsaker, frukt, eggerøre, wraps, kyllingsalat, eller pastasalat.
  • Middag:
    1. En potet, masse grønnsaker, og kjøtt.
    2. To spiseskjer ris, salat, kylling med saus
    3. Tre spiseskjer fullkornspasta med kylling kjøttdeig, salat, og saus.
    4. To spiseskjer ris, grønnsaker og laks, med soyasaus.
  • Mellom måltid: Lime kesam, nøtter, bær, eller noe frukt.
  • Kveldsmat: Riskake med forskjellige pålegg, grønnsaker med dip, eggerøre, og kyllingsalat.

Jeg skal drikke minimum to liter vann om dagen.

Trening:

  • 30 days shred + styrkeprogram fra shape up bladet, tre dager i uken.
  • Gå tretti minutter hverdag.

I morgen skal jeg dra med meg samboeren å få handlet inn noe av alt dette for at jeg skal få den best mulige starten denne gangen, og jeg skal ikke spise godteri i morgen i det heletatt, jeg har bestemt meg for at jeg skal ta en detox av kroppen med å holde meg nesten helt unna godteri og søtsaker de neste dagene.

Nå er jeg spent på hvordan dette går, men jeg skal i allefall klare det denne gangen, det har jeg bestemt meg for, og ikke bare for to dager, eller to uker, eller to måneder, nå er det på ekte. Jeg skal gå ned minimum 5 kilo før nytt år. Jeg må bare gå inn for å faktisk klare dette.

Veie innleggene mine på fredager skal inneholde dette hver gang, tips til måltid, og hvilken trening jeg skal gjennomføre i løpet av en uke, og jeg starter fra allerede i morgen av.

Jeg har verdens beste motivasjon i Alexara.blogg.no, så jeg håper dere besøker hennes, og heier på henne nå, for hun er virkelig  flink, og klarer virkelig å gå innfor det hun skal klare, min motivasjon i den siste tiden! Og den som absolutt ga meg det beste sparket i baken nå!

#veiedag #nedivekt #resultater #slankeblogg #2014 #helse #slank

 

 

 

Det er når du når bunnen, du må finne veien tilbake.

Jeg kan med trygghet si at jeg har mistet kontrollen når det kommer til de gode vanene mine, jeg mistet den kontrollen for flere måneder siden, og har lenge hatt lyst til å finne den tilbake. Så nå har jeg bestemt meg for å gjøre det på en helt ny måte, for jeg kan med trygghet si at jeg har prøvd de fleste måtene når det kommer til slanking, og skal jeg fortelle dere noe? DEN ENESTE MÅTEN SOM VIRKELIG FUNKER ER SUNT KOSTHOLD, TRENING OG MOTIVASJONEN!

Jeg har nemlig prøvd det meste, og er likevel over 20 kg overvektig, bare se her.

Kaste opp/Kvitte seg med maten.

Jeg begynte tidelig med slikt tull, som tolv åring, etter mye kommentarer og dritt fra både slekninger, familie, og venner var jeg så lei av hvordan jeg såg ut, at jeg begynte å ty til en måte jeg hadde sett at fungerte for andre på skolen min, jeg kastet opp maten, og skal jeg fortelle dere noe? dette var noe av det dummeste jeg noen gang har gjort. Jeg hadde i tillegg overspising, så jeg kan si det slik, jeg gikk ikke ned noe særlig, men ente opp med en spiseforstyrrelse som kunne ødelagt meg totalt.

5:2 Dietten:

Jeg prøvde den rett etter at den ble populær, ente opp med å bli utrolig dårlig av hele opplegget. De dagene jeg ikke skulle spise ble jeg så svimmel at jeg ikke orket å gjøre noen ting.

Lavkarbo:

Prøvde meg på dette etter tips fra en kompis som har en del peiling innen dette, han har gått på det selv, og har godt utbytte av det, jeg derimot klarte ikke mer enn ett par uker, kanskje fordi jeg hadde for lite informasjon om det, og rett og slett ikke hadde hodet mitt inni det skikkelig, men jeg oppdaget fort at alt det fettet jeg vissnok skulle ha i meg på denne dietten var grusom!

Ikke spise:

Prøvde meg på dette når jeg var rundt 15 år, var så sikker på at jeg kom til å klare det, og at dette var måten å gjøre det på, men kan vel skrive under på at det fungerte relativt dårlig. Å være svimmel og ikkje i form i det heletatt fordi kroppen ikke har noe å gå på, det fungerer ikke i det hele tatt.

 

 

Det er sikkert noe jeg har glemt her, men dette var det jeg kom på i farten, jeg kan vel også nevne at etter i 2012, så er det bare 5:2 dietten og lavkarbo jeg har prøvd meg på, og det varte vel en uke eller noe sånt hver før jeg gav opp, rett og slett fordi jeg merket at dette ikke fungerte for meg. 

Men jeg har gjort ett par ting som har fungert for meg også, jeg gikk ned 20 kilo i fra 1. Januar 2012, til 9 Juli 2012.

Gå turer, Sunn mat, og sunn fornuft.

Jeg begynte å gå turer i første om gang en liten halvtime hver dag, etterhvert gikk jeg uansett hva jeg skulle rundt omkring i bygden. Gikk 20 minutter før jeg skulle på skolen, og gikk gjerne flere turer i løpet av dagen etter at jeg kom hjem fra skolen. Dette fungerte veldig bra i begynnelsen, så utvidet jeg til at jeg begynte å jogge, og i Mai begynte jeg å trene styrke. Mens jeg begynte med dette så gikk kostholdet sakte men sikkert over til å bli sunnere og sunnere. Jeg levde etter alt med måte prinsippet, og det fungerte veldig godt for meg. Jeg gikk som jeg nevnte over her ned 20 kilo i løpet av de 7 månedene jeg klarte å holde på. Før jeg mistet kontrollen igjen.

Prøvde på nytt igjen i 2013, men gikk meg på en smell den 1 februar, og etter det har jeg vært av og på med slankingen, nå ønsker jeg bare å komme videre og faktisk klarer å nå de målene jeg setter meg.

Telle kalorier:

Dette prøvde jeg i løpet av sommeren, og det har fungerte faktisk utrolig bra, så tenkte jeg skulle prøve meg på dette igjen nå når jeg starter på igjen skikkelig, men sliter litt med hvordan jeg skal regne ut kalorier når jeg lager maten fra grunnen av, så har du noen tips til dette, så kommenter gjerne, og gi meg tips!

Vel dette var min historie, eller litt av den, håper dere orker å lese, og jeg skal virkelig prøve å bli flinkere å blogge, men det har foregått så utrolig mye at jeg har rett og slett ikke hatt energien eller lysten til å blogge, dette skal jeg snu på nå, jeg skal være positiv å gi alt for at alt skal bli bra igjen, jeg må bare begynne på den plassen jeg faktisk vet fungerer for meg.

(innlegget er forresten inspirert av Alexara.blogg.no, besøk bloggen hennes, hun har en fantastisk blogg, og er en fantastisk jente, som er en av mine store inspirasjoner fortiden)

#Slanking #Fortid #slankemetoder #Nystart #Veientilmålet #Kosthold #Spiseforstyrrelser #Sunn

Les mer i arkivet » November 2014 » Oktober 2014
hits